مقالات

مکمل‌ های شوینده انژکتور

مکمل های سوخت

مکمل‌های شوینده انژکتور همان‌طور که از نامشان مشخص است، وظیفه پاک کردن سیستم انژکتور خودرو را برعهده دارند. رسوب‌ها و آلودگی‌های ایجاد شده در انژکتور، باعث اخلال در روند سوخت‌رسانی می‌شوند و از بازده این سامانه می‌کاهند. مکمل انژکتورشور با تمیز کردن بخش‌های مختلف انژکتور، حداکثر عملکرد سامانه سوخت‌رسانی را بازیابی می‌کند.

نکات مهم در مورد انژکتورشورها

انژکتور

  • به دلیل پایداری زیاد این نوع مکمل‌ها، نیازی به استفاده مداوم از آن‌ها نیست.
  • بهتر است استفاده از انژکتورشور را در زمان تعویض روغن انجام دهید؛ یعنی هر بار که روغن‌موتور نیاز به تعویض پیدا می‌کند، انژکتورشور را هم داخل باک بریزید.
  • به دلیل قیمت بالای مکمل‌های انژکتورشور، استفاده از آن‌ها چندان به‌صرفه نیست.

مکمل ‌های اکتان‌افزا (Octane Booster)

مکمل های سوخت اکتان بوستر

این نوع مکمل‌ها با افزایش عدد اکتان بنزین، به کارایی بهتر موتور کمک می‌کنند. مکمل‌های اکتان‌افزا از قابلیت شویندگی چندانی برخوردار نیستند و نهایتا سوپاپ‌های ورودی را آن هم به میزان خیلی کمی پاک می‌کنند.

نکات مهم در مورد اکتان‌بوسترها

  • اکثر خودروهای عادی و میان‌رده نیازی به مکمل‌های اکتان‌افزا ندارند؛ چراکه موتور آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند با بنزین‌های کم‌کیفیت نیز کار کند. اما در مورد خودروهای قدرتمندتر و یا خودروهایی که موتور آن‌ها از سیستم توربوشارژر (پرخوران) برخوردار است، استفاده از مکمل اکتان‌افزا توصیه می‌شود.
  • بنزین سوپر به‌طور پیش‌فرض عدد اکتان بالاتری نسبت به بنزین معمولی دارد؛ به همین دلیل اگر از بنزین سوپر استفاده می‌کنید، نیازی به اضافه کردن این نوع مکمل نخواهید داشت. اما درصورتی‌که به بنزین سوپر دسترسی ندارید و ناچار به مصرف بنزین معمولی هستید، استفاده از مکمل اکتان‌افزا می‌تواند به عملکرد بهتر موتور خودرو شما کمک کند.
  • مکمل اکتان بوستر را باید پیش از پر کردن باک، درون آن بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *